خادم حقیقت

مردن روی پاها بهتر از زندگی کردن روی زانو هاست

خادم حقیقت

مردن روی پاها بهتر از زندگی کردن روی زانو هاست

نقدی کوتاه بر انسان کامل ارسطو!

یعنی اگر شرایط اسان شد باید خود را کشت چرا که دیگر حیات ارزشی ندارد. نکته ی دیگر که به نظر من می رسد رابطه مر برتر (کامل و ...)با ارمان شهر است در اجماع چنین کسانی است که ارمان شهر به وجود می اید!

در یک نگرشی کلی به تمام انسان ها در می یا بیم همه می خواهند افراد بشر مانند میل او عمل کنند و در مورد ارسطو هم این مسیله صدق می کند حال فرض کنیم تمام افرد جامعه حرف ارسطو را قبول داشته باشند پس هیچ کس نباید به کسی کمک یا کمک کسی را قبول کند چون در هرصورت برای یکی از طرفین شرمگینی به بار می اورد و این با یکی از صفتهای مرد کامل در تناسخ است.

و اینکه خدمت نشان برتری است ایا بردگان! از اربابانشان برترند!بزرگترین مردان هم در برابر ستایش مغرور می شوند (شاید انسان کامل نیستند!)ذات انسان به شکلی است تعریف و تمجیدهای پیایپی مغرور می شود و بی اهمست ترین چیز ها هم اگر  زیاد بهشان وقت بگذاریم کم کم برای ما با اهمیت می شوند و این خود یک قانون است چون وقت برای انسان گران بهاست و وقت خرج انها شده یا حداقل برای مردی با این خصوصیات وقت باید گران بها باشد.

چه معنی دارد که ما بدی های دیگران را از یاد خود ببریم حال انکه انها پیاپی با ما بد باشند این خود نقطه ضعفی بزرگ است و انسان ها بخطر طبعشان بسیار از ان سوء استفاده می کنند . بدی ها را باید در یاد داشت ولی می توان در قبال بدی که شخص به شما کرده با طلب بخشش او،او را ببخشید و یا خودتان او را ببخشید ولی نمی توان و نباید گذاشت کسی از انسان سوءاستفاده را ببرد.

او به مردم اعتنایی ندارد حال چگونه می خواهد به انان خدمت کند.(یا خدمت یا بی اعتنایی).

به قول فرانسیس بیکن کسانی که خود را دوست خود می پندارند مردم قصی القلب و خونخواری هستند ، و تنهایی بد است چون شخص با قرار گرفتن در اجتماع می تواند افکار خود را بازگو و افکار تازه ایی از مردم بگیرد ! یا به شکلی تبادل فکر کند البته این نکته را هم نی توان نا گفته گذاشت که تنهایی بزرگترین انتقامی است که دنیا از نوابغ می گیرد در ضمن اصلا چرا مرد کامل ،انسان کامل بهتر است.

 مرد کامل انست که خود را با شرایط وفق داده و سازگار کند؛زشت ترین سرنوشت ها را باید در نظر زیبا جلو داد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد